تجربیـــات و آموختـه های من

My Experiences and Learnings
تجربیـــات و آموختـه های من
طبقه بندی موضوعی

سرویس های ذخیره سازی ابری

يكشنبه, ۷ مهر ۱۳۹۸، ۰۴:۳۹ ب.ظ

امروزه با حجم بالای اطلاعات موجود در سیستم های شخصی روبرو هستیم که گاها "تماما" مهم و حیاتی هستند، خصوصا فایل های شخصی!

و از طرفی اطلاعات کاری و شرکتی که تعهد و اعتبار و بیزینس ما را در پی دارد نیز در جای خودشان بسیار مهم و حیاتی هستند.و از بین رفتن هر کدام از این اطلاعات برای هر فردی میتواند یک کابوس تلخ باشد!

از طریق حملات ویروس ها، باج افزارها، کرم ها و مشتقات آنان (بسته به نوعشان امکان ریکاوری اطلاعات متغیر است) ، آسیب دیدگی هاردتان این اطلاعات ممکن است از بین رفته و حتی امیدی به بازگردانی آنان و حتی بخشی از آن ها هم نباشد!

برای جلوگیری از این دست حملات و آسیب ها باید نکات ایمنی در سطح سیستم شخصی خود و شبکه اینترنتی که در آن تردد دارید را رعایت کرده تا از اطلاعات خود محافظت نمایید.

free_cloud_storage

  1. بازنکردن ایمیل هایی ک آدرس فرستنده آن مشکوک بوده و نامی مشخص و آشنا ندارند. ایمیل هایی در جعبه اسپم وجود دارد با دقت بیشتری باز شوند!
  2. بازنکردن لینک هایی که آشنا نبوده و مشکوک هستند خصوصا لینک های تبلیغاتی که در سایت ها و اینباکس ایمیل ها به وفور وجود دارد.
  3. عدم ورود به هر نوع سایت و خصوصا وبلاگ های شخصی چه ایرانی چه خارجی. سعی در استفاده از سایت های معتبر علمی و شخصی و .. داشته باشیم.
  4. وجود یک آنتی ویروس مناسب و  "آپ دیت". آنتی ویروس های داخلی و خارجی. و حتما هر چند وقت یک بار سیستم به طور کامل اسکن شود.
  5. عدم استفاده از فیلتر شکن ها خصوصا از نوع رایگان و free! البته نیاز به فیلتر شکن قطعا امری اجتناب ناپیذیر است به همین دلیل در صورت نیاز و الزام از آن استفاده کنید.
  6.  عدم اجرا و حتی دانلود نرم افزارها و فایل هایی که معتبر نیستند .
  7. عدم استفاده از فلش مموری ها و usb هایی که به هر دستگاه و سیستمی وصل کرده اید ، مانند فلش مموری هایی که به سیستم های دانشگاهی و یا محل کار و ... وصل شده اند.
  8. فشرده کردن(زیپ یا rar) و رمز گذاری فایل ها .بعضی از ویروس ها و یا کدهای مخرب توانایی باز کردن فایل های فشرده شده و دارای پسورد را نداشته و از این حیث میتوان بر این مورد تاکید کرد.

با رعایت نکات بالا قطعا با اطمینان بیشتری میتوان در سطح اینترنت در فعالیت بود.

 نکته ی مهمی که بیش از موارد نام برده حائز اهمیت بوده و هست ، بکاپ داشتن از اطلاعات در جایی غیر از سیستمی که در حال حاضر با آن مشغول به کار هستید!

مانند هاردهای اکسترنال، رایانه و لپ تاپی دیگر، سیستم های ذخیره سازی ابری (رایگان و تجاری).

روشی مطمئن و در دسترس(از طریق اینترنت) که با هر نوع دیوایس و پلتفرمی اعم از مویایل و لپ تاپ با هر نوع سیستم عاملی میتوان اطلاعات خود را ذخیره و دانلود کرد، استفاده از "فضاهای ذخیره سازی بر روی اینترنت" میباشد که به طور خلاصه به آن خواهیم پرداخت.

سایت ها و شرکت های بسیاری این امکان را در چند بخش تجاری و رایگان - تک کاربره و چند کاربره در اختیار کاربران قرارداده اند.

 

1- سرویس گوگل درایو  Google Drive

googledrive

قطعا برای افرادی که با گوگل آشنا بوده و زمان بیشتری را با آن میگذرانند، پیشنهاد جذاب و مناسبی هست. خصوصا اینکه به طور پیش فرض گوگل درایو بر روی موبایل های اندرویدی موجود است!

گوگل اذعان داشته است که فایل ها را رمزگذاری میکند و در اختیار هیچ فرد و یا ارگانی قرار نمیدهد مگر آنکه دستور قضایی داشته باشد.

نقاط قوت نقاط ضعف
به طور پیش فرض بر روی دستگاه های اندروید موجود است  رابط کاربری UI نسبتا ساده و راحت
15 گیگ فضای رایگان  
آشناو مورد اعتماد برای اکثرکاربران به واسطه google search ,gmail,web master tools .....  
قابلیت درگ و دراپ کردن فایل ها در فولدرا داخل فضای خود گوگل درایو  

 

2- مگا Mega

mega

این سرویس نیوزیلندی فضایی بیش از گوگل درایو در اختیار کاربران میگذارد و این خود دلیلی بر انتخاب بیشتر نسبت به سایر سرویس های cloudی میشود. البته شایان ذکر است که مگا ادعا کرده امنیت و نوع رمزگذاری اطلاعات کاربران بیش از هر سرویس دیگری رعایت کرده و این ادعا از طریق کارشناسان نیز تایید شده است.

نقاط قوت نقاط ضعف
50 گیگ فضای رایگان  
رابط کاربری ساده و روان  

 

3- وان درایو OneDrive

onedrive

وان درایو امکانی مناسب و جذاب برای دوست داران ماکروسافت است!

کاربرانی که از ویندوز استفاده میکنند به راحتی میتوانند از این امکان در سیستم عامل ویندوز خود استفاده کرده و فایل های خود را به راحتی به آن انتقال داده، فایل هایی را از آن کپی کنند.

نقاط قوت نقاط ضعف
پیش فرض سیستم عامل ویندوز فضای 5 گیگ رایگان
   

 

4- دراپ باکس drop box

drop_box

سرویس دراپ باکس جزو سرویس های اولیه ارائه دهنده خدمات ذخیره سازی ابری است که کار خود را با 2 گیگ فضا شروع کرد. و البته با معرفی این قابلیت به سایرین و لینک کردن در صفحات مجازی و سوشال نتورک ها میتوانید تا 16 گیگ فضای ذخیره سازی خود را ارتقا دهید.

نقاط قوت نقاط ضعف
معرفی و لینک کردن به سایرین برای افزایش فضا  2 گیگ فضای ذخیره سازی

 

چهار سرویس از معروفترین و پرکاربردترین سرویس های "فضای ذخیره سازی ابری" به طور خلاصه معرفی کردیم.

اگر امنیت و حجم اطلاعات شما بالاست سرویس مگا گزینه مناسبی برای شما می باشد و اگر از کاربران و طرفداران گوگل و ابزارهای آن هستید گوگل درایو قطعا پیشنهاد جذاب و مناسبی تری برای شما خواهد بود.

برای کسب اطلاعات بیشتر و دقیقتر میتوانید به مقالات ذیل مراجعه نمایید .

معرفی شانزده سرویس ذخیره سازی ابری برتر - زومیت

ده سرویس رایگان ذخیره سازی ابری در سال 2019

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی