تجربیـــات و آموختـه های من

My Experiences and Learnings
تجربیـــات و آموختـه های من
طبقه بندی موضوعی

سئو چیست؟

شنبه, ۳ مهر ۱۳۹۵، ۰۴:۴۵ ب.ظ

مسئله ای که این روزها به دغدغه ای بین کاربران و به خصوص وبمستران تبدیل شده، موضوعی تحت عنوان "سئو" که دارای بازار رقابتی شدیدی بین گوگل و سئوکاران است.

دغدغه ای که به بی خوابی و استرس های متوالی یک سئو کار برای کم و زیاد شدن صفحات ایندکس شده سایتش، رفتن به رتبه یک گوگل و افت به رتبه پایین گوگل و مسائل این چنینی منجر شده است.

دغدغه ای که صاحبان وب سایت را مجبور به پرداخت هزینه هایی برای رفتن به صفحات برتر نتایج گوگل و ثابت ماندن در رتبه عالی و کسب درامد چندین برابری از بیزینس خود،مجبور کرده است.

  •  سئو چیست ؟
  •  سئو چه کاربردهایی برای وبمستران-طراحان سایت و کاربران-صاحبان سایت دارد؟

سئو


سئو مخفف Search Engine Optimization به معنای بهینه سازی موتورهای جستجو است.

به زبان ساده یعنی در جستجوهایی که از جانب کاربران انجام میشود، گوگل بتواند بهترین و بهینه ترین پاسخ را به نمایش بگذارد؛

برای تحقق این هدف سئوکاران با استفاده از ابزارها و استراتژی های کوتاه مدت و بلندمدت با شناخت الگوریتم های گوگل، سایت  را در کلمه یا کلمات کلیدی مورد نیاز، به موتور جستجوی گوگل معرفی کرده تا در جستجوی آن واژه یا واژگان، به کاربران نمایش داده بشود.

برای درک موضوع لازم میدانم واژگان و اصطلاحات ذیل را به تفصیل بیان کنم:

ابزارهای سئو: ابزارهایی که سئوکاران و طراحان وب سایت با استفاده از آن ها و آنالیز خروجیشان، بر روی فاکتورهایی مشغول به کار شده تا به نتیجه مطلوب رسیده و تا بتوانند دست پر وارد عرصه رقابت شدید سئو بشوند.

استراتژی های کار: برنامه ریزی های کوتاه مدت و بلند مدتی که برای حضور یک سایت در نتایج اولیه گوگل نیازمند است. این برنامه ها با توجه به موضوع و ماهیت وب سایت شما، در بلند مدت و کوتاه مدت به صورت مکرر انجام میشود.

برنامه ها و استراتژی هایی که برای ماندن و ثابت شدن و بالا آمدن در نتایج جستجوهای کاربران بسیار مفید خواهدبود.

الگوریتم های گوگل: گوگل برای تمامی کارهایی که شما در اینترنت از طریق سرچ و جستجو انجام میدهید، الگوریتمی ارائه کرده تا بتواند به بهترین شکل موجود خدمات خود را ارائه بدهد.

 از قبیل: جستجوی رستورانی در محل زندگی خودتان، جستجوی بهترین کتاب موجود در دنیا، جلوگیری از به نمایش گذاشتن سایت های کلاه بردا و متقلب، جلوگیری از ارتباط با سایت های نامناسب و نامرتبط و....

انواع سئو: سئو بر دو نوع کلی می باشد

سئوی خارجی off-page-seo: کارهایی که بدون نیاز به سورس فایل ها و برنامه نویس سایت انجام میپذیرد، نحوه لینک سازی و نمایش آدرس اینترنتی صفحات وب سایت شما بر روی شبکه جهانی اینترنت که نکته ی بسیار مهمی است که  گوگل برای امتیازدهی بدان توجه خاص و ویژه داشته است!

سئوی داخلی on-page-seo: کارهایی مرتبط با، بهینه و استاندار بودن کدهای استفاده شده، طراحی ظاهری سایت(UI)، طراحی و چیدمان فنی و حرفه ای سایت مطابق با نیاز و تجربه کاربران(UX)، سرعت بالاآمدن و لودینگ سایت انجام میپذیرد.

برای انجام سئو بر روی هر سایتی باید هر دونوع سئوی خارجی و داخلی با قدرت در صحنه ظاهر شوند وگرنه زحمات و کارهای انجام شده در هر مرحله نه تنها به  نتیجه نخواهد رسید بلکه از جانب گوگل امتیاز منفی گرفته و در لیست سیاه آن ثبت خواهد شد.


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی